Adv

Monday, December 26, 2011

Lagi satu entri pendek je...

Satu ketika dahulu, aku bercita-cita tinggi nak jadi penulis. Aku ingatkan, bila karya aku diterbitkan, aku akan jadi happy gila. Tapi hakikatnya, bila orang dah baca buku kita, diorang akan minta lagi (mungkin sebab diorang suka sangat ataupun diorang tak puas hati, hihihi).
Maka, apa yang aku rasa sebenarnya, happy melompat-lompat masa penerbit terima karya itu dan bagi green light untuk diterbitkan. Bila dah ramai yang baca dan 'nak lagi' ni, maka aku pulak yang tak senang duduk memikirkan bila aku nak start menulis lagi?
Tipu sangat kalau aku kata aku terus nak retire, kan? Sebab dalam kepala hotak aku dah macam-macam kisah, plot dan character yang berlegar-legar. Macam nak singgah, macam tak nak singgah.
Baru sekarang aku faham kata-kata seorang sasterawan: 'Sesungguhnya seniman itu, hatinya gundah.'
Chewah, perasan seniman la pulaaaak. Hahaha!

No comments: