Adv

Tuesday, May 17, 2016

Srikandi Sports Carnival 2016

Ini satu lagi acara besar yang dianjurkan oleh Srikandi untuk tahun 2016 bersempena sambutan Jubli Intan STF iaitu Srikandi Sports Carnival. Dalam banyak-banyak acara yang Srikandi pernah anjurkan sejak tahun 1999, aku rasa ini yang paling happening. Acara lain tu best juga tapi acara ni dah berjaya mengumpulkan alumni STF dan SBP lain juga yang datang untuk menyertai acara 5KM Batin Fun Run, Futsal dan Basketball. Ramai juga yang datang sebab nak jumpa kawan-kawan lama. Ini memang acara reunion besar-besaran. 
Atmosphere kat acara ni memang lain. It was full of fun and love. Mana tak best, dapat jumpa kawan-kawan yang dah berpuluh tahun setakat sekodeng kat social media je. Ada yang datang dari jauh semata-mata untuk event ni, memang terharu rasanya kalau nak cerita. 

Sebahagian committee bergambar selepas rehearsal pada malam sebelumnya.

Malam sebelum acara, kami, komiti yang dok berdebar-debar ni dipanggil untuk sesi rehearsal di Putrajaya. Ini sesi rehearsal yang sangat best sebab ada orang belanja KFC, jambu, cendol, roti dan sebagainya. Belum abis rehearsal perut dah kenyang, Alhamdulillah. 


Kami sampai awal pagi tu sebab budak-budak ni nak masuk 5KM Batik Fun Run tapi sorang pun taknak pakai batik.

Pada pagi acara tu kami semua datang awal. 6.30am dah sampai Presint 18, Putrajaya. Semua taknak lewat sebab Batik Fun Run tu flag off pukul 7.30. Aku pulak nak kena breakfast dan prepare untuk sesi Zumba pukul 8.15am.

Gerai barangan bukan makanan yang meriah kalah bazaar hari raya. Ni gambar masa baru nak bukak gerai.
Sambil tunggu runners mengabihkan 5KM tu, geng-geng usahawan dok set-up gerai masing-masing. Suasana agak cool sebab hari masih pagi dan cuaca pun sedap-sedap je. Kali ni banyak variety kat gerai, aku tengok, takdelah didominasi oleh gerai tudung aje. Ada gerai kosmetik, gerai makanan kesihatan, gerai cenderamata, gerai ubat-ubat dan pelbagai lagi.

Para pemenang Best Dress untuk 5KM Batik Fun Run: Batman and Cowgirl. Kreatif sungguh!
Sebaik saja ada runner sampai ke garisan penamat, kami mulakan sesi Zumba. Masa tu belum ramai runners yang dah sampai, jadi yang join Zumba kebanyakannya non-runners le, termasuklah adik-adik yang begitu minat dengan Zumba. Lepas 10 lagu, kami terpaksa stop dulu untuk beri laluan untuk acara perasmian oleh YB Datuk Emy. Lepas perasmian tu, diumumkan pemenang Best Dress dan juga pemenang Grand Prize untuk Lucky Draw. 
Perlawanan Futsal dan Basketball dimulakan serentak dengan sesi Zumba untuk pastikan perlawanan final dapat dijalankan lebih kurang jam 2 petang. YB Datuk Emy pun tunjuk skill main basketball dalam acara Dunk It with YB. 

Sebahagian daripada my Zumba team

Bila dah banyak game berjalan, yang tak terlibat semua pakat gi shopping, makan, melepak, selfie dan berborak. My Zumba team pun semua telah pergi merata-rata sampai ada yang tak dapat dikesan. Sekitar jam 10.45 ada artis jemputan datang. Dia nyanyi 3 lagu je. Baru nak request lagu Joget Angan Tak Sudah ataupun lagu Siti Nurhaliza, dia dah nak balik. Tapi dia sempat ajak kami joget dengan dia masa lagu dangdut (yang aku tak tahu tajuknya, tapi aku joget selamba aje).
Lebih kurang pukul 11 ramai pulak yang request buat lagi sekali sesi Zumba sebab ada yang datang lambatlah, yang abih running lambatlah, yang tak dengar announcementlah dan macam-macam alasan lagi. Kami pun dengan sukacitanya buat lagi satu sesi. Fuh! Nasib baik ada prepare lagu untuk 90minutes Zumba. Kalau tak, pening juga. 

Our second Zumba session. Masa first session tak sempat ambik gambar pun.


Ini Shawqi punya bib. Dia menang Lucky Draw juga!

Shawqi muka selamba je lepas menang lucky draw pergi lepak mamak minum Milo.

 Dah 3 hari berlalu pun, rasa macam susah betul nak move on dari Srikandi Sports Carnival ni. Tak tahulah kenapa, tapi rasa macam gilang gemilang sangat event ni. Dinner kat PICC pun kalah kot. Hehe. Syabas diucapkan kepada Project Manager, Ryzah dan semua committee yang berhempas pulas nak menjayakan event besar ni. Sebenarnya tak sedar pun ini event besar sampailah tengok runners flag off pagi tu. Alhamdulillah semua berjalan lancar. Adalah sikit-sikit glitch sini sana, tapi overall it's a huge success to Srikandi. 
Ramai juga alumni sekolah lain dan Srikandi yang request nak jadikan ni acara tahunan tapi tak tahulah macam mana sebab nak organize yang ni pun ambik masa lebih 6 bulan. Dan perlukan sumber tenaga muda-muda dan ramai gila. 

No comments: