Adv

Tuesday, May 17, 2016

Back to school 2016

Bismillahirrahmaanirrahiim. 
Ini kejadian bulan April sebenarnya, tapi baru ni terfikir nak upload gambar-gambar ni. Sejak-sejak asyik layan WhatsApp memang malas nak update blog. 
So, acara Back To School ni diadakan bersempena sambutan Jubli Intan STF. Dua tiga hari sebelum hari kejadian, kami semua telah bersepakat untuk menukar DP di media sosial kepada logo di bawah ni ha:
Kalut gak nak edit gambar ni sebenarnya. Siap subcon dekat kengkawan mintak tolong buatkan.

Pada pagi kejadian, kami telah berduyun-duyun menaiki bas dua tingkat syarikat Kiffah ni ha. Memang agak kecohlah bila naik bas ramai-ramai. Kalau zaman sekolah dulu heboh, zaman ni lagilah sebab siap bawak anak beranak lagi.

Excited dapat naik bas double decker

Kami sampai lambat kat STF sebab ada accident dekat area Kulai. Sampai-sampai sekolah je semua terus serbu acara Sumbangsih murid-murid tingkatan 5. Shopping apa yang patut. Srikandi pun ada bukak booth kat acara ni, menjual segala aneka Srikandi Merchandise. Yang paling laku, of courselah fridge magnet. Kengkawan yang dekat KL siap order dekat WhatsApp ok sebab taknak ketinggalan nak jadi pemilik fridge magnet limited edition tu.

Aktiviti melepak di kantin STF selepas penat shopping

Posing sambil tunggu bas nak pergi check-in kat Hotel M-suites

Bila dah check-in kat M-suites masing-masing pun bersiap-siap nak pergi ke acara sebelah malam pula di STF. Bila dah masuk bilik semua pakat tidur terbongkang barang 10 minit, power nap kononnya sebelum berebut toilet nak mandi dan solat. Lepas bersolek berjam-jam maka semua orang pun dah ready nak pergi dinner DJC.

Posing ngan Nita sementara menunggu bas kat lobi hotel

Posing ngan Dr. Sadhana pulak

Ambik gambar ramai-ramai sebelum muka masing-masing comot

Sesampai di STF, persiapan untuk dinner dah ready. Masa ni committee dok buat last minute touch-up apa yang patut. Kami pun dok serbu photobooth nak ambik gambar kenang-kenangan. Batch 91 awal-awal dah book satu meja panjang nak lepak ramai-ramai. 

Hiburan sebelum dinner

Batch 67 - the purple ladies yang sporting teramat-amat

Pada malam, semasa dinner ada dua acara penting telah berlangsung. Pertama, pelancaran Tabung Ehsani Srikandi (TES) yang telah dilaksanakan oleh YB Datuk Emy secara rakaman video sebab masa tu beliau berada di Manchester untuk pertandingan Dodgeball World Cup. Yang kedua, soft launch Coffee Table Book sempena STF DJC yang bakal dijual semasa Grand Dinner nanti, Insya Allah.

Belon-belon melindungi bunting Coffee Table Book yang penuh misteri

Terjumpa orang kampung kat sini. Orang Kuala Triang, katanya.

Kat depan bas STF lama dari zaman kami remaja dulu yang kini dah dijadikan computer kiosk.

Selepas dinner selesai, kami berpecah pula - ada yang pergi menonton wayang pacak di gelanggang bola keranjang dan ada pula yang masuk ke dewan besar untuk acara wajib - poco-poco dan joget lambak.

Pada keesokan harinya, kami kembali semula ke STF untuk perlawanan basketball antara Srikandi dan murid-murid STF. Selepas itu wajiblah ada acara makan-makan di Dewan Melati. Sedap betul sambal nasik lemak pagi tu. Sampai ada yang tapau balik KL. Ada juga yang tamak makan nasi lemak dengan benjo, pastu siap tambah-tambah lagi. 

SK91 di Dewan Melati. Zaman dulu kitorang panggil Dewan Makan je.

Bila dah kenyang, kami pun pusing-pusing sekolah, tengok apa peninggalan yang masih ada. 

Nostalgia betul bila nampak talipon. 

Malam sebelumnya, main talipon juga.

Berjalan-jalan santai di koridor Dewan Melati. Kalau dulu, takde lah nak jalan santai. Semua lari pecut siap angkat kain bila ada lauk ayam masak merah masa lunch.

Wajib ambik gambar kat koridor. Bila murid-murid lalu bagi salam "Assalamualaikum, Kak!" semua jadi jakun sebab dah tua pun ada yang masih sudi panggil 'Kak'.

Lepas tu kami pergi ke bilik guru mencari Ustazah Kamariah yang dikhabarkan bakal bersara tak lama lagi. Syahdu juga bila tengok Ustazah yang masih tetap macam dulu, tak makan tua. Dulu-dulu bila Ramadhan mesti Ustazah Kamariah jadi imam terawih. Dia mesti baca ayat-ayat yang best. 

Dengan Ustazah Kamariah di bilik guru

Tunggu bas nak balik hotel untuk check-out. Semua dah excited sebab nak pergi melawat JPO pulak.

No comments: